Köpvillkor & Garantier

Du som köper en G4G-dator förtjänar att få bästa tänkbara garanti och service. Därför lämnar vi alltid 3 års lokal hårdvarugaranti. Om datorn får problem lämnar du in den till din lokala G4G-butik för felsökning och eventuell reparation.
Vi skickar aldrig iväg din dator, all lagning sker lokalt. Vet du inte vilken G4G-dator som passar dig? Kontakta din närmsta G4G-butik så hjälper vi dig att hitta rätt!

Allmänna villkor
Samtliga priser är angivna inklusive moms. Ingen fraktkostnad tillkommer då alla varor lämnas ut och betalas hos en av våra G4G-återförsäljare.
G4G reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida eller i våra annonser.
Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar.
G4G har rätt att häva ordern om felaktigheter enligt ovan förekommit.
Vid försäljning till privatkunder följer alla G4G-återförsäljare konsumentköplagen. Vid eventuell tvist följer G4G-butikerna ARN:s rekommendationer.

Leveranstid
Normalt levereras beställda datorer inom 2-3 arbetsdagar. Detta förutsätter att komponenterna finns i lager hos aktuell G4G-butik eller deras leverantörer.
Om förseningar på grund av oförutsedda omständigheter såsom slutförsäljning eller leveransproblem uppstår, informerar aktuell G4G-butik kunden och vid behov diskuteras då eventuellt byte av komponenter mot likvärdiga delar.

Betalning
Vi erbjuder betalning med kort eller kontant eller avbetalning hos våra G4G-återförsäljare. Vilken leverantör för avbetalning som erbjuds varierar beroende på varje butiks individuella avtal.
Våra månadskostnader på hemsidan är uträknade enligt Resurs Banks aktuella avtalspriser för avbetalning under 24 månader. Uppläggningskostnad tillkommer!

Du kan läsa mer om avbetalning via Resurs Bank här: Avbetalning Resurs bank

OBS! Vi på G4G tjänar inte något extra på att erbjuda avbetalning. Därför är det tillåtet för våra återförsäljare att erbjuda den finansiella lösning de finner bäst.

Ansvar och garanti
G4G-butiken lämnar 3 års garanti på alla G4G-datorer. Övriga tillbehör omfattas av respektive tillverkares garantivillkor/garantitider.
Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej andra delar eller saker som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter.

Vår 3-åriga garanti omfattar endast problem baserade på hårdvara och inte fel som har orsakats s av mjukvarufel, skadliga program eller virus.

Skador som uppstår på grund av att ha överklockat, egen uppgradering av hårdvara, eget handhavandefel, förstörda komponenter eller överhettning på grund av damm förverkar garantin.
G4G-medlemsbutiken erbjuder kostnadsfri rengöring på insidan av sina speldatorer under garantitiden.

Gemensam lokal garanti
Alla G4G-återförsäljare hjälper varandra med garantiärenden. Du kan lämna in din dator hos vilken G4G-återförsäljare som helst för garantireparation. Vi tar gemensamt ansvar för garantiärenden.

Uppgradering under garantitiden
Vill du uppgradera din dator med ett nytt grafikkort under garantitiden? Köp ditt grafikkort hos din lokala G4G-butik så bjuder vi på montering och installation.

Support
Som G4G-kund har du support i tre år på din speldator. I de fall en tillverkare har egen support förbehåller vi oss rätten att hänvisa kunden direkt till tillverkaren. Fel som beror på kompatibilitetsproblem mellan olika produkter lämnas inte.

Reklamation
Som konsument har du lagstadgad reklamationsrätt i tre år gällande ursprungliga fabrikationsfel. För att åberopa att en vara är felaktig skall kunden reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts dock senast inom två månader från det att felet har upptäckts.
Fel som uppstår inom sex månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätten debiteras kunden för felsökningen av produkten.

Service och felanmälan
Kontakta din lokala G4G-butiken och gör en felanmälan om det skulle uppstå något fel på din utrustning.

Förlust av data
G4G-butiken kan inte hållas ansvariga för förlust av lagrad information eller programvara. Köparen ansvarar själv att alltid ta backup på all sin data vid inlämning till den G4G-butiken där felsökningen eller reparationen sker. Vid serviceärenden kan all data försvinna.

Tryckfel och information
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, fel i vår information och i våra specifikationer. Bilder på våra sidor skall ses som illustrationer och vi kan inte garantera att bilder återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Sekretess
G4G och G4G-återförsäljarna är ansvariga för att personuppgifter som kunden lämnar vid köp endast lagras i säkra datorsystem och hanteras enligt bestämmelserna i Personuppgiftslagen, PuL.
Information kunden lämnar vid beställningen används endast internt och skickas bara till tredje part om det krävs för att fullfölja beställningen, exempelvis avbetalning. Kunden har alltid rätt att begära ut vilka uppgifter G4G har sparat. Man har också rätt att begära att uppgifterna ändras eller raderas.

Tvist
En eventuell tvist kan hänvisas till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). G4G-återförsäljare har som policy att följa ARN:s rekommendationer.

Övrigt
Gamer4Gamers är ett varumärke som ägs av Datoraffären i Karlskrona AB, Nyhamn Data AB samt ProxData.se. Gamer4Gamers säljer inte någon produkt direkt till slutkund utan all försäljning sker mellan slutkund och respektive G4G-återförsäljare.
Eventuella klagomål eller felaktigheter ska således i första hand tas upp med din lokala G4G-återförsäljare, då det är denne som är juridiskt ansvarig mot dig som kund.
Skulle problemen inte lösa sig är du välkommen att höra av dig till oss genom att maila till info@g4g.se.